To hell and back

Alla inlägg den 6 juli 2011

Av Liselott - 6 juli 2011 16:33

Ja, då är jag igång med strålningen, har avverkat första stråltillfället av 33 idag. Skönt att äntligen ha börjat! Det tog sin lilla tid idag. Mycket information först, sen fick jag lägga mej på britsen i strålapparaten och så skulle dom få mej i exakt rätt position. Precis som i måndags så får jag inte hjälpa till.... det är svårt! *ler* Och det är svårt att ligga precis stilla också, tycker jag. Vågar ju knappt andas... Men det får jag göra, sa SSK. Snällt! *haha* Andas och blinka får jag göra, men inget annat. Inte röra mej, helst inte prata heller om jag inte absolut måste.


Idag tog det det extra lång tid, för det skulle mätas, röntgas och kontrolleras så allt stämde mot det dom mätte och grejade med i måndags. Dessutom mätte dom så jag får rätt stråldos, tog kort på huden, och tog kort på mitt ansikte. Dom kör ansiktsfoto istället för att dom ska behöva kontrollera legitimation varje gång. Skönt! Från och med nu ska behandlingarna gå snabbare, när dom inte måste mäta och röntga och allt vad det nu var dom gjorde idag. Ett parkeringskort fick jag också, så jag slipper betala varje gång jag är där, tack för det! Hade brännt mycket pengar på parkering annars...


Innan jag gick hem tog jag blodprov. Dom vill ha koll på vissa blodvärden. Och det vill jag också, jag har inte tagit några blodprover sen innan sista cellgifterna, så det ska bli spännande att se vad jag ligger på nu!


Sen hoppas jag att min knäppa och väldigt glömska cyto-hjärna kan ta och flytta härifrån... Är riktigt less på att vara så glömsk hela tiden, och vissa gånger blir jag mer trött på mej själv än andra. Nu vill jag ha tillbaka mitt minne, min kondition, min muskelstyrka och min energi. Så det så!  


Strålningen varje dag i kombination med sjukgymnastiken jag ska göra med min svullna arm är ett heltidsjobb... Jag vet vad jag ska roa mej med hela sommaren! Sysslolös är jag då rakt inte...

Presentation


Den 21/12 2010, 32 år gammal, fick jag diagnosen bröstcancer. Operation, cellgifter, strålning och anti-hormonell behandling blev "domen". FRISK nu, och det tänker jag fortsätta vara. :)

The Essence Vitae Project

Att återfå balans och livsglädje

Några foton

  2014 05 03

 

2013 05 03

  2012 05 03

  2011 05 19

Min Insamling till Cancerfonden

Länkar

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25 26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards