To hell and back

Alla inlägg den 5 juli 2011

Av Liselott - 5 juli 2011 17:53

Det är varmt.... har inget emot det egentligen, men det är jobbigt när det är så klibbig och tryckande värme som det är idag. Noll syre i luften gör ju att man inte direkt bli piggare. Och det kliar lite lagom mycket under kompressionsstrumpan... Men men...


I morgon får jag pengar fån FK!! :) Dom där pengarna jag skulle fått i slutet av juni, om allt gått som det skulle. I alla fall kommer en del av pengarna, typ en tredjedel... Loggade in på Mina Sidor på FK i förmiddags och såg att utbetalningen var på väg. Dock reagerade jag på att summan för 7 dagar inte var särskilt hög. Räknade lite snabbt ut att dom hade satt mej på någon form av lägsta-nivå-eräsättning på 120:-/dag. Ok, min SGI är inte så hög eftersom jag bara jobbade 62,5% innan jag började plugga, men 120:-/dag är löjligt... Som om man skulle kunna leva på det!! Vad hände med min vilande SGI jag har från tiden innan jag började på högskolan??  Blev ett samtal till FK och min handläggare, som på min fråga ang. detta svarade något i stil med att  "oj då, vilande SGI, det har jag missat att du hade". Jo, tack för den! Nåja, resten av pengarna kommer om ett par dagar. Sen hoppas jag att hela min FK-historia är slut! För nu orkar jag inte mer... Fast det kanske blir en ny FK-cirkus i slutet av juli, när det är dags för någon läkare att skriva ett nytt sjukintyg... *haha*


I samma veva som jag höll på med FK passade jag även på att maila CSN och fråga vad sjutton dom håller på med. Nu är det 2,5 veckor sen dom fick mina intyg, o jag tycker snart det är dags för ett beslut. Började så smått undra om dom glömt mej. Men, nej, det hade dom inte, tack för det! Fick till svar från dom att dom fortfarande handlägger mitt ärende och att jag ska få ett beslut så fort som möjligt, men dom kan inte säga när det blir. *gah* Kunde ju vara kul om dom fattade ett beslut snart så jag slipper denna månadens återbetalning av mitt lån... Jag har sagt det förut och jag säger det igen, livet är spännande nästan jämt! Man måste vara frisk för att orka vara sjuk....


Har i eftermiddag varit iväg på taktil massage på sjukhuset. Ca. 40 minuters taktil helkroppsmassage. Behöver jag säga hur skönt det var?? ;) Alldeles ljuvligt, att stänga ute världen en stund, bara få slappna av och bli ompysslad. Det var precis vad jag behövde. Nu känner jag mej lite lagom groggy... Sitter i soffan med datorn, katterna, ett glas vin, lite snacks och mår för en gångs skull ganska bra. Känner mej avslappnad och lugn. Det är SÅ skönt! Marianne, som utförde massagen, går snart på semester. Fick en ny tid i mitten av augusti när hon kommer tillbaka från sin ledighet. Då, när jag ska få nästa massage, är det bara två stråltillfällen kvar. Hualigen, det kommer gå rätt fort... Sen är det dags att så sakterliga ta sej tillbaka till det verkliga livet igen. Det ser jag fram emot! Just nu lever jag det overkliga livet, och här trivs jag inte särskilt bra. Jag hoppas att jag kan ta mej tillbaka till det verkliga livet snabbt! Vore så skönt att kunna köra igång på heltid med pluggandet, så det blir klart. En examen i januari skulle sitta väldigt fint.   Hoppas och drömma kan man alltid göra!

Presentation


Den 21/12 2010, 32 år gammal, fick jag diagnosen bröstcancer. Operation, cellgifter, strålning och anti-hormonell behandling blev "domen". FRISK nu, och det tänker jag fortsätta vara. :)

The Essence Vitae Project

Att återfå balans och livsglädje

Några foton

  2014 05 03

 

2013 05 03

  2012 05 03

  2011 05 19

Min Insamling till Cancerfonden

Länkar

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25 26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards