To hell and back

Alla inlägg den 17 juni 2011

Av Liselott - 17 juni 2011 21:06

Verkligen, helt totalt slutkörd...


Men jag tror jag har fått ordning på allt! :) Tvätten är fixad, sängen på plats och bäddad, jag har både duschat och ätit ikväll, barnen är på plats hos sin pappa (höll på att glömma att köra dit dom...), det sista pappret till försäkringskassan är ivägskickat... Att jag sen sitter här och är trött och yr.... det är smällar man får ta! Det har jag räknat med, det är så det blir. Men jag kör med mitt nya mantra: "det är sista gången, det är sista gången, det är sista gången, det är sista gången..." Ibland funkar det, ibland inte.


Men inatt ska jag i alla fall sova som en prinsessa. I en säng!! Vilken lyx!! Haha, kul liv man lever, när en säng är lyx.. Men det är så det är, när man bor i en för liten lägenhet. När vardagsrummet även ska vara sovrum till mamman, då får mamman sova på soffan, i bäddsoffan, eller på en väldigt smal och obekväm hopfällbar extrasäng. Så har jag haft det några år nu. Har eg. inte plats för en vanlig säng nu heller, men det skiter jag i. Min kropp gillar inte att behöva ligga i obekväma soffor varje natt! Det har blivit väldigt påtagligt nu sen jag började med cellgifterna och mår dåligt så pass mycket och spenderar mycket tid i horisontalläge. Ryggen tar stryk, axlarna tar stryk.... Inte bra.


Så, nu sitter jag här, och fredagsmyser med mej själv som enda sällskap. Eller, nej förresten, katterna också! :) Ett glas vin längtar jag efter, men det får bli citronvatten istället. Tar vinet när det smakar lite bättre. En annan dag, helt enkelt.

Av Liselott - 17 juni 2011 14:34

Ja, idag har jag gjort lite mer saker än jag har energi till.... Börjar gå ner mej efter tisdagens behandling, det känns nu.... Och idag har jag:


* tvättat och hängt upp 4 maskiner tvätt

* röjt, plockat undan och dammsugit inför leveransen av min säng

* skruvat ihop sängen, fått den på plats

* gått till affären

* tagit bilen till en annan affär, eftersom affären här hemma inte hade det jag behövde

* skrivit lite mer papper till försäkringskassan


Nu är jag helt, totalt slut..... Blev så trött, yr och illamående förut när jag hängt upp sista tvätten. Ska inte göra så mycket på en och samma dag när jag är trött efter gifterna. Men ibland har man inte så mycket att välja på... La mej på soffan en stund för att försöka vila, men det gick inte så bra, kan inte riktigt slappna av som jag skulle vilja.... Sitter här med ett stort glas citronvatten, ska ta mej lite kaffe strax också, o sen försöka vila en stund igen. Tror att jag har svårt att slappna av för jag ser allt jag skulle behöva röja iordning nu när sängen kommit på plats. Slänga emballaget, ställa tillbaka möblerna, dammsuga, skruva ihop sängbordet... Måste inse att jag inte behöver göra allt på en gång. Måste ha lite energi kvar till ikväll, så jag orkar köra barnen till sin pappa, hämta tvätten, bädda rent i sängen och duscha. Det är inte klokt vad mycket energi det tar att duscha, egentligen... det märker man bara om man inte har den energi som krävs. Hoppas, hoppas att jag blir lite piggare snart, när strålningen drar igång! Visst blir jag säkerligen trött av att åka på det var eviga dag, flera mil om dagen i flera veckor, men det blir ju inte samma trötthet som efter cellgifterna.


Förutom tröttheten, som visserligen är jobbig men ändå inte så extrem som tidigare (i alla fall inte än så länge), så är smaken i munnen den värsta biverkningen hittills denna omgången. Citronvatten funkar, har en påse Turkisk Peppar också som jag tar en bit ur med jämna mellanrum. Men det hjälper ju inte hela tiden. O mat måste jag ju äta ändå, o det smakar illa, riktigt illa. Usch och urk! Är lite less.... Men jag ska inte klaga alltför mycket, det är sista gången. Sista gången...

Presentation


Den 21/12 2010, 32 år gammal, fick jag diagnosen bröstcancer. Operation, cellgifter, strålning och anti-hormonell behandling blev "domen". FRISK nu, och det tänker jag fortsätta vara. :)

The Essence Vitae Project

Att återfå balans och livsglädje

Några foton

  2014 05 03

 

2013 05 03

  2012 05 03

  2011 05 19

Min Insamling till Cancerfonden

Länkar

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards