To hell and back

Alla inlägg den 15 juni 2011

Av Liselott - 15 juni 2011 20:50

Är lika trött nu i alla fall.... Fast jag har tagit en kortison-sup ikväll, så när det väl är dags att faktiskt lägga sej för natten kommer jag väl vara pigg igen!   Nåja, sista kortisonet ikväll, så sen kommer jag sova gott, och länge.


Filosoferar lite över vad min läkare sa i fredags ang. min anti-hormonella behandling jag ska ha sen, och varför hon sa en sak till mej och sen skrivit något helt annat i journalen... Undrar också vad det eg. står i journalen om antal stråltillfällen.... När jag fick behandlingsplanen i början av februari sa dom 25 stråltillfällen. När jag träffade läkaren förrförra gången sa hon att dom ändrat till 33 tillfällen, för säkerhets skull, för att dom ska vara säkra på att få bort all cancer-skit. Men i mitt sjukintyg jag fått idag står det ändå att jag väntar på 25 stråltillfällen. Undrar just hur dom ska ha det!! Jag vill ha klara, raka besked, inget velande fram och tillbaka hela tiden, blir galen på sån't. O läkaren jag träffar mest och som har pratat med mej om både strål och anti-hormoner är ju så klart på semester nu.... Nåja, jag får väl vänta tills det är dags för strålförberedelser, och höra vad dom säger om antal stråltillfällen. DOM borde ju veta! *ler* Anti-hormonmedicinerna får väl vara ett mysterium ett tag till...

Av Liselott - 15 juni 2011 15:52

Trött, och trött, och trött...


Helt slut i både kropp och knopp efter en dag med ommöblering i lägenheten, pappersarbete, jagande av intyg från olika håll, skickande av intyg och div. samtal till olika myndigheter. Inväntar nu ett mail med ytterligare ett intyg ska ska vidarebefodras av mej till annan myndighet, så kanske, KANSKE att saker och grejer kan börja lösa sej sen. Det vill till att vara frisk för att orka vara sjuk... Nåja, jag får väl vara glad för att jag fick mitt sjukintyg idag i alla fall, dryga 3 veckor efter att jag sa till första gången! Visserligen är inte innehållet riktigt vad jag hade tänkt mej på alla punkter, men.... skit samma, bara FK får sitt intyg någon gång så jag kan få lite pengar att leva på under sommaren. Fasen, vad tungt det kommer bli.... Leva på CSN är inte lätt, leva på sjukpenning är ännu värre.... 


Hej och hå, nu har jag hällt i mej lite kaffe, nu ska jag hälla ut mej i soffan och vila ögonen en stund.

Presentation


Den 21/12 2010, 32 år gammal, fick jag diagnosen bröstcancer. Operation, cellgifter, strålning och anti-hormonell behandling blev "domen". FRISK nu, och det tänker jag fortsätta vara. :)

The Essence Vitae Project

Att återfå balans och livsglädje

Några foton

  2014 05 03

 

2013 05 03

  2012 05 03

  2011 05 19

Min Insamling till Cancerfonden

Länkar

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards