To hell and back

Alla inlägg den 14 juni 2011

Av Liselott - 14 juni 2011 20:17

Idag har jag varit på sjukhuset och fått sista cellgifterna, behandling nummer 6 av 6. Sååå skönt!! Nu är det bara att överleva biverkningarna också.... Men dom kommer inte förrän framåt fredag eller lördag, just nu är jag ju hög på kortison som håller eländet borta. Det enda jag känner idag, som vanligt, är att jag är varm och knallröd på kinderna. En liten allergisk reaktion som hålls i schack av kortisonet. Fick också veta att jag är inbokad på förberedelse inför strålningen i början av juli. Då ska det gjutas kudde, så jag ligger i exakt samma ställning vid varje stråltillfälle, och så ska dom göra en datortomografi så dom kan ställa in strålfältet så att dom strålar på rätt ställe över bröstet och armhålan. Fick också veta att det blir ett nytt läkarbesök på onkologen strax innan stålningen är slut, för att diskutera vilken medicin jag ska ha som anti-hormon. Jag fattade det som att jag ska ha både Zoladex och Tamoxifen samtidigt, men tydligen ska jag bara ha den ena sorten, och det är det som ska diskuteras på läkarbesöket. 


Mitt sjukintyg är skivet och på väg hem till mej. Äntligen!!! Men det krävdes kuratorhjälp... Höll dock på att bryta ihop när kuratorn sa att sjukintyget gäller till och med 31/7. I fredags sa ju läkaren att jag hon skulle sjukskriva mej till 30/9. Fick dock veta att läkaren jag var hos i fredags hade gått hem efter mitt besök, och ska vara ledig två veckor. Så hon lämnade över mitt ärende till en annan läkare med talade inte om hur länge jag skulle vara sjukskiven. Så den läkare som nu har skrivit ut mitt intyg har hittat på ett datum själv... *suck och stön* Han kunde väl i alla fall se i min journal att strålningen ska hålla på till slutet av augusti och sjukskriva mej till dess.... jag blir så jäkla trött!! Men kuratorn har lovat att hjälpa mej när det är dags för ett nytt intyg, så att jag får det i tid. Är så less på att strul!


Dessutom har CSN ännu en gång avslagit min ansökan om studiemedel till hösten, trots mitt brev där jag angav särskilda skäl till att jag inte tagit de poäng jag ska under denna och förra terminen. Det står klart och tydligt på CSN's hemsida att dom kan ta hänsyn till vissa särskilda skäl, så som egen eller anhörigs sjukdom, eller dödsfall i familjen. Jag uppfyller ju alla dessa tre krav, något jag utförligt förklarade för dom i ett personligt brev. Lik förbanna avslår dom min ansökan igen, utan att ens kräva någon form av intyg från mej. Dom skulle ju kunna få ett läkarintyg om min sjukdom och behandling, men det har dom inte frågat efter. Nu är mitt överklagande skickat vidare till Överklagandenämnden för studiestöd. Bara hoppas på att dom anser att jag har rätt till studiemedel!! Annars.... ja, annars kan jag inte plugga färdigt.    CSN måste göra som Överklagandenämnden säger.


Ikväll har barnen haft skolavslutning. Så skönt att dom är lediga nu! Både för dom och för mej... *ler* Som vanligt var det lite småkallt och väldigt blåsigt, men härligt med alla glada ungar och sjunger och ser fram emot sommaren.

Presentation


Den 21/12 2010, 32 år gammal, fick jag diagnosen bröstcancer. Operation, cellgifter, strålning och anti-hormonell behandling blev "domen". FRISK nu, och det tänker jag fortsätta vara. :)

The Essence Vitae Project

Att återfå balans och livsglädje

Några foton

  2014 05 03

 

2013 05 03

  2012 05 03

  2011 05 19

Min Insamling till Cancerfonden

Länkar

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards