To hell and back

Alla inlägg den 11 juni 2011

Av Liselott - 11 juni 2011 21:51

Tog beslutet idag att raka bort det lilla hår jag fått på huvudet. Dels växer det väldigt ojämnt, mycket hår i nacken och på sidorna, nästan inget uppe på huvudet. Såg lite konstigt ut.... Sen är mina hårstrån väldigt, väldigt tunna, lite dassig färg på de hårstrån som nu har någon färg över huvud taget, en del är randiga av ljust och mörkt... ;) Märkte också idag att hårstråna lossnar väldigt lätt. Så jag tyckte det var lika bra att ta trimmern och raka bort dom. Så ser det kanske lite snyggare ut sen när det börjar växa på allvar! Fast helt kal blir man ju inte med en trimmer, det finns lite stubb kvar. Borde kanske ha en riktig rakapparat egentligen. Gah, vad jag längtar tills jag får tillbaka mina "riktiga" hårstrån! Hoppas att det inte dröjer alltför länge efter cellgifterna innan håret kommer tillbaka på allvar. Börjar verkligen ledsna på att se ut så här nu... :(Trivs ju jättebra med peruken, men använder den inte nu för det blir så varmt.


Hoppas att jag får mitt nya sjukintyg snart!! För nu har försäkringskassan talat om för CSN att jag inte är sjukskriven längre..... väldigt o-bra... Min sjukperiod gick ut den 3 juni, och trots att jag sagt till om nytt sjukintyg har jag fortfarande inte fått något. Hur svårt kan det vara? Påminde läkaren om det igår, hoppas att hon är lite snabbare på att skriva ut, så jag kan skicka in det till FK så det inte blir en massa strul med min sjukperiod och sjukpenning jag ska få från och med måndag. ORKAR inte mer strul nu! Det är bara strul, med allt, hela tiden. Det finns ingenting som bara kan få flyta på och fungera som det ska. Trött och less är jag... rejält trött och less.


Är trött på att vara trött! Efter den här behandlingsomgången har jag inte ens haft energi till att ta en promenad ibland. Förut har jag vid denna tiden efter behandlingen orkat gå ut lite, ta en kort promenad i långsamt tempo, eller lite free-step på Wii. Men denna gången har jag inte orkat någonting... Går jag till affären här och handlar, och hem igen, så är jag helt slut. O då kan jag säga att det är inte långt till affären... 200 meter ungefär. Skulle det sen råka vara lite uppförsbacke, även om det är så lite så det knappt märks, så kroknar jag direkt. Undrar hur det kommer bli efter nästa cellgifter, kommer väl inte orka ta mej ur sängen ens... Som sagt, jag är trött på att vara trött!! 

Av Liselott - 11 juni 2011 11:00

Sprutan from hell, som jag tar var 4:e vecka. Spana in nålen....   Alltid lika skönt när man har tagit den, o veta att det är 4 veckor till nästa gång! 


   

Presentation


Den 21/12 2010, 32 år gammal, fick jag diagnosen bröstcancer. Operation, cellgifter, strålning och anti-hormonell behandling blev "domen". FRISK nu, och det tänker jag fortsätta vara. :)

The Essence Vitae Project

Att återfå balans och livsglädje

Några foton

  2014 05 03

 

2013 05 03

  2012 05 03

  2011 05 19

Min Insamling till Cancerfonden

Länkar

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards