To hell and back

Alla inlägg den 8 juni 2011

Av Liselott - 8 juni 2011 21:04

Riktigt, jäkla äckligt varmt.... Har ingen energi till något, o det blir inte bättre av värmen. Inte går det sova så bra på nätterna heller. Och det är ohyggligt svettigt med bröstprotesen. Ohyggligt svettigt.... Hemma kan jag ju gå utan, men ibland måste man lämna huset. Då måste jag ha protesen. 


CSN... förbannade byrokrati.... Sökte studiemedel inför höstens återvändande till högskolans fantastiska värld, så jag får min examen någon gång. Men nej, jag fick avslag på ansöka. Varför? För att jag har tagit för få poäng. Satt som ett frågetecken.... Jag har tagit massor med poäng! Inte alla som jag borde ha, men det är inte så konstigt med tanke på det kaos som varit den sista tiden med pappas sjukdom och bortgång, och min egen sjukdom och behandlingar. Men jag har ändå poäng så jag skulle klara mej. Trodde jag. Men jag och CSN tänker inte på samma sätt. Jag tänkte på alla poäng jag tagit under hela min studietid, sen ht.-08 när jag började plugga. CSN tänker på de poäng jag tagit denna och förra terminen. Och det är klart, ser man BARA på denna och förra terminen så..... nej, då har jag inte tagit de poäng jag behöver för att få studiemedel igen. Men jag trodde inte att dom var så trångsynta. Det "roliga" i sammanhanget är ju att det hjälper inte om jag klarar tentan jag ska skriva i augusti veckan innan skolan börjar, den tentan jag struntade i tidigare i vår för jag inte orkade, när jag höll på att gå under. Det hjälper inte om jag klarar den, för det fattas ändå poäng enl. CSN's regler. Det fattas 3 poäng i så fall.... Det är ju så lite så det är löjligt!! Idag har jag skrivit ihop och skickat in en överklagan till CSN. En överklagan där jag har förklarat läget för dom, både med pappa och med mej, och varför jag inte har tagit mina poäng, och varför jag anser att jag ska ha studiemedel även till hösten. Hoppas att jag var övertygande i det jag skrev, och att min överklagan hamnar hos en human person som kan ha överseende med mina missade poäng, trots de regler som finns. Om jag INTE får studiemedel.... usch, det är ett scenario jag inte vill tänka på... Då måste jag hoppa av skolan. Har ingen chans att plugga färdigt då. Samtidigt sitter jag och försöker lura ut en lösning, om det skulle behövas, om jag trots överklagan inte får något studiemedel. Dessutom påstår CSN att dom i förrgår skickade ett mail till mej. Ett mail som jag inte har fått.... *surar*


F**n att man ska behöva bråka med myndigheter hela tiden!! Orkar liksom inte det, mitt i all annan skit i livet. Världen rasar runt mej, om och om och om och om igen. Jag orkar inte ta mej upp en gång till. Jag orkar inte....


Väntar fortfarande på sjukintyg från läkaren på onkologen. Har väntat i drygt två veckor men har fortfarande inte fått något.... Mitt förra sjukintyg gick ut för snart en vecka sen.. Ska det vara så svårt att skriva ut ett papper och skicka hit?? Jag som tyckte att jag sa till i så god tid... Men tji fick jag. Fattas bara att försäkringskassan börjar bråka också, pga att jag inte har skickat in det där intyget som jag fortfarande inte har fått.


Är rejält nere nu. Allt som kan gå fel, går fel. Alltid. Hela tiden. Det slår aldrig fel. Jag orkar inte mer. Jag orkar inte tjata. Jag orkar inte tjaffsa. Jag orkar inte bråka. Jag har fullt upp med att bara försöka leva.


God natt.

Presentation


Den 21/12 2010, 32 år gammal, fick jag diagnosen bröstcancer. Operation, cellgifter, strålning och anti-hormonell behandling blev "domen". FRISK nu, och det tänker jag fortsätta vara. :)

The Essence Vitae Project

Att återfå balans och livsglädje

Några foton

  2014 05 03

 

2013 05 03

  2012 05 03

  2011 05 19

Min Insamling till Cancerfonden

Länkar

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards