To hell and back

Alla inlägg den 31 maj 2011

Av Liselott - 31 maj 2011 21:08

Det närmar sej. Den 10 juni 2011. Dagen då jag skulle ta examen, dagen då jag skulle få börja kalla mej sjuksköterska, dagen jag har längtat efter och kämpat för i 3 år, att få stå på Kinnarps Arena i Jönköping tillsammans med mina plugg-kompisar som jag pluggat, skrattat och gråtit med under så lång tid. Snart är den dagen här. Men jag får inte min examen, jag får inte kalla mej sjuksköterska, jag får inte vara med för jag är inte klar. Allt på grund av cancer och cellgifter. Det gör så j*****a ont!!!   Det är så förbannat jobbigt.... 


Ja, jag VET att utbildningen finns kvar, jag vet att jag får min examen, så småningom. Men det hjälper inte!! För det är NU jag skulle ha den, tillsammans med mina kompisar, det är den 10 juni 2011 som har varit "den stora dagen" under så lång tid. Men så dras mattan bort under fötterna på mej. Examen kommer bli ihop med ett helt gäng folk jag inte känner. Det kommer inte alls bli samma underbara upplevelse som jag hoppats på och längtat efter, Inte alls.


När "alla andra" planerar examensfest, söker ssk-jobb och njuter av att högskoleslitet är över, sitter jag här och mår skit pga behandlingarna och har fortfarande en hel massa kvar att göra i skolan. Visst, om det nu varit mitt eget fel, att jag missat tentor o inte var klar för det... Men så är det ju inte. Allt som sker är helt utanför min kontroll, och jag hatar det. Den bästa tiden i mitt liv förvandlades till den absolut värsta tänkbara.


Nu får jag istället "fira" min icke existerande examensdag med ett läkarbesök på onkologen. 


Mitt liv rasar samma, om och om och om igen. Jag orkar inte mer.


Livet är f**n inte rättvist!   

Av Liselott - 31 maj 2011 08:51

Igår loggade jag in på Mina Vårdkontakter och kollade lite på mina olika recept. Hittade även lite information om högkostnadsskyddet, man kunde se vilken högkostnadsperiod man har, hur många % man ska betala på apoteket nästa gång, hur stor summa man har kvar till frikort osv. Nu har jag ju haft frikort ett tag. Hittade även en annan uppgift, det stod:


Du har betalat 1800 kronor för läkemedel värda 14479,50 kronor.


Jag har sagt det förut, och jag säger det igen, jag är så otroligt tacksam för högkostnadsskyddet!!!!! Annars hade jag inte klarat mej. Fy sjutton vilka pengar det handlar om..... Som ensamstående, student/sjukskriven har man ju inte mer pengar än man behöver... Säger samma sak om högkostnadsskyddet på sjukvård, det är mycket pengar jag skulle behöva lägga ut om inte skyddet fanns. Samma med sjukresor. Skulle jag sen behöva betala alla mina behandlingar själv, både operationen och cellgifterna.... nej, det hade inte gått.


Alltså, vi har det bra, och jag är så glad och tacksam över att bo i Sverige nu när läget med min kropp är som den är.

Presentation


Den 21/12 2010, 32 år gammal, fick jag diagnosen bröstcancer. Operation, cellgifter, strålning och anti-hormonell behandling blev "domen". FRISK nu, och det tänker jag fortsätta vara. :)

The Essence Vitae Project

Att återfå balans och livsglädje

Några foton

  2014 05 03

 

2013 05 03

  2012 05 03

  2011 05 19

Min Insamling till Cancerfonden

Länkar

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23 24
25
26 27
28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards