To hell and back

Direktlänk till inlägg 27 maj 2011

Mår inget vidare....

Av Liselott - 27 maj 2011 20:49

Lika fruktansvärt trött som igår, rejält yr i huvudet (tur det finns väggar att hålla sej i....) och skaplig slemhinnepåverkan i munnen med smärta, småsår och konstig smak som följd. Antingen smakar maten ingenting, eller bara konstigt, på något vis. BLÄ vad det inte är kul att äta då!! Fast man måste.... sitta och tvinga i sej mat som smakar.... ja, konstigt. Varm mat/dryck är näst intill omöjligt, det gör SÅ ont att äta/dricka det! Lite småjobbigt när man vill ha kaffe.... MÅSTE ha kaffe, även om det smakar konsigt och gör ont att dricka... Märligt, det där. *ler* Just nu är jag dessutom väldigt sugen på ett kopp te. Inte såååå bra, kanske...


Kom på förut att det var dags att plocka stygnen på lillkatten efter hennes kastrering. Funderade en stund på om jag skulle åka idag, eller vänta till på måndag. Med tanke på hur jag mår ska jag INTE vara ute på vägarna och köra runt idag! Men jag åkte idag ändå. Ohyggligt idiotiskt, med tanke på min yrsel... Men men, jag åkte som sagt i alla fall. Sen blev det en sväng till apoteket också, för att hämta antibiotika till lillkatten, hon har en begynnande infektion i operationssåret, så medicin två gånger om dagen i en vecka blev "domen". Så trots yrsel så kanske det var tur att jag åkte iväg idag. Ingen ver hur det hade sett ut om jag väntat till måndag.


Nu sitter jag här ensam. Just nu ogillar jag väldigt mycket att vara ensam. Är ledsen, nere, kroppen är så j***a sliten efter allt med operation och cellgifter, jag förstår inte hur jag ska överleva. Även om jag ibland mår "bra", så är det väldigt, väldigt långt ifrån mitt vanliga jag. Känns som att den här skiten tar mer liv ifrån mej än den kommer att ge. Jag vet inte hur jag ska få tillbaka det jag vill ha. Vad jag än gör, vad jag än säger, så blir det bara fel. 


Nej, nu lägger jag ner för idag. Har inte gjort annat än sovit i två dagar, så jag kan lika gärna fortsätta några timmar till.

 
 
Ingen bild

anonym

27 maj 2011 22:33

Du klarar det!!!!!!!!!!!!!!!!!
Massa kramar från "en som varit nere i skiten"

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Liselott - 15 augusti 2016 12:07

Tjohej! Här har jag inte varit och skrivit på rätt länge...... Livet rullar på, jag är frisk och pigg och mår bra. Numera sambo, ägare till ett radhus, jobbar en hel massa. :)  Opererade mig i maj, en förminskning av det bröst jag har kvar. Nästan ...

Av Liselott - 5 november 2015 17:48

är över! Den årliga mammografiundersökningen..... lika ångestfyllt varje gång! Men jag fick en ok-stämpel även i år! YEY!!!!!!! Strax 5 år efter diagnosen, och jag är frisk och mår bra och lever livet. DET är härligt!   KRAM på er, och glöm inte ...

Av Liselott - 30 oktober 2015 20:43

Alltså, jag blir så överjävligt trött på min cyto-hjärna!!!!! Att ständigt vara trött, ständigt inte komma ihåg saker, ständigt ha svårt att ha 700 bollar i luften samtidigt...... det är inte lätt när man är van vid att klara sånt här! I vardagen fun...

Av Liselott - 26 augusti 2015 21:56

Den dagen jag fick mitt cancerbesked trodde jag att mitt liv var över. Jag tappade alla drömmar om att få leva, se mina barn växa upp och förverkliga mina drömmar. Konstaterar nu, några år senare, att jag lever min dröm! Barnen växer så det knakar, o...

Av Liselott - 29 juli 2015 20:09


och Toppik is the shit!! Jag har äntligen accepterad faktum. Hur mycket jag än vill ha tillbaka mitt tjocka och långa hår så kommer det aldrig att hända. Visst, det kan vara långt, men tunt som det är så ser det för jävligt ut..... Så i förrgår så kl...

Presentation


Den 21/12 2010, 32 år gammal, fick jag diagnosen bröstcancer. Operation, cellgifter, strålning och anti-hormonell behandling blev "domen". FRISK nu, och det tänker jag fortsätta vara. :)

The Essence Vitae Project

Att återfå balans och livsglädje

Några foton

  2014 05 03

 

2013 05 03

  2012 05 03

  2011 05 19

Min Insamling till Cancerfonden

Länkar

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23 24
25
26 27
28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards