To hell and back

Alla inlägg den 23 maj 2011

Av Liselott - 23 maj 2011 20:24

Idag har jag varit ute bland folk utan vare sej peruk eller sjal. Gick till affären förut, och glömde bort att ta på mej sjal. Har varit nära förut, men jag har kommit på det precis när jag ska gå. Men icke idag, idag knallade jag iväg, och kom inte på det förrän vi var på väg hem. Nåja, jag överlevde! *ler* SÅ himla farligt var det faktiskt inte... Jag menar, det är ju så här jag ser ut nu. Jag skäms inte för det. Inte ett dugg.


Har köpt mej lite smink idag också, för första gången på hur länge som helst, jag använder aldrig smink annars..... Men idag blev det en brun ögonbrynspenna. Börjar se lite tomt ut nu när nästan alla strån i ögonbrynen är borta, så jag ska måla lite från nu. Det känns bra, skönt att kunna göra något positivt åt sitt utseende trots allt.


Har börjat med högdos kortison idag, inför morgondagens cellgifter. Tjohoo, då ryker snart sömnen!   Tre dagar på kortison, sen sover man inte på en vecka. Eller jo, till helgen, när biverkningarna kommer, då blir jag trött. Då får jag sova. Fast jag undrar hur mycket av tröttheten som är biverkningar av cellgifterna, och hur mycket av den som kommer bara för att jag sovit så lite flera nätter i rad innan.... 


Cellgifterna, ja.... Behandling nummer 5 i morgon. Det är inte klokt vad fort det har gått, trots allt.... Tyckte när jag fick första behandlingen att det var så många behandlingar kvar och det skulle ta en halv evighet innan det var klart. Men nu, nu är jag snart där... SÅ skönt! Och jo, tiden har gått ganska fort. Det är bara dom värsta biverkningsdagarna som är sega och jobbiga, annars rullar det på.

Presentation


Den 21/12 2010, 32 år gammal, fick jag diagnosen bröstcancer. Operation, cellgifter, strålning och anti-hormonell behandling blev "domen". FRISK nu, och det tänker jag fortsätta vara. :)

The Essence Vitae Project

Att återfå balans och livsglädje

Några foton

  2014 05 03

 

2013 05 03

  2012 05 03

  2011 05 19

Min Insamling till Cancerfonden

Länkar

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23 24
25
26 27
28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards