To hell and back

Direktlänk till inlägg 22 maj 2011

Ibland...

Av Liselott - 22 maj 2011 18:52

Ibland är det så skönt att få vara ensam, rå om sej själv och inte behöva bry sej om någon annan. Ibland är det gräsligt jobbigt att vara ensam..... Igår efter att älsklingen åkt hem blev det så där fruktansvärt jobbigt. Visste inte alls vad jag skulle hitta på, var ledsen och allt kändes bara skit... Så det slutade med att jag åkte hem till mamma. Tänk så skönt att få åka iväg själv, utan barnen! Har haft det mysigt med mamma, och helgen har gått så fort!


Nu är det snart vardag igen.... En vardag som i morgon bitti börjar med att det är dags för 3 dagar med högdos kortison. Får en ny omgång cellgifter på tisdag, behandling nummer 5 av 6. Hualigen.... Men men, lika bra att avverka en omgång till, så är det bara resten kvar sen! Fast jag räknar det inte som att den här behandlingen är över innan jag har genomlidit alla biverkningar, så först om ett par veckor kan jag säga att "det är bara 1 behandling kvar". Tänkt så härligt, när jag kan säga det, att det bara är 1 behandling kvar!! Att få lägga den här skiten bakom mej och gå vidare till nästa variant av behandling. Inte för att jag ser fram emot att spendera hela sommaren på resor till sjukhuset, men vad gör man.... Bara att stå ut! Som vanligt.... Fy, så trött jag är på att behöva "stå ut".

 
 
karin

karin

22 maj 2011 20:45

Även om du inte kan säga det är bara en behandling kvar kanske du kan säga det är bara resten kvar ?
Lycka till !
Karin

http://allt-flyter.blogspot.com

Liselott

22 maj 2011 20:54

Smart, det ska jag säga! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Liselott - 15 augusti 2016 12:07

Tjohej! Här har jag inte varit och skrivit på rätt länge...... Livet rullar på, jag är frisk och pigg och mår bra. Numera sambo, ägare till ett radhus, jobbar en hel massa. :)  Opererade mig i maj, en förminskning av det bröst jag har kvar. Nästan ...

Av Liselott - 5 november 2015 17:48

är över! Den årliga mammografiundersökningen..... lika ångestfyllt varje gång! Men jag fick en ok-stämpel även i år! YEY!!!!!!! Strax 5 år efter diagnosen, och jag är frisk och mår bra och lever livet. DET är härligt!   KRAM på er, och glöm inte ...

Av Liselott - 30 oktober 2015 20:43

Alltså, jag blir så överjävligt trött på min cyto-hjärna!!!!! Att ständigt vara trött, ständigt inte komma ihåg saker, ständigt ha svårt att ha 700 bollar i luften samtidigt...... det är inte lätt när man är van vid att klara sånt här! I vardagen fun...

Av Liselott - 26 augusti 2015 21:56

Den dagen jag fick mitt cancerbesked trodde jag att mitt liv var över. Jag tappade alla drömmar om att få leva, se mina barn växa upp och förverkliga mina drömmar. Konstaterar nu, några år senare, att jag lever min dröm! Barnen växer så det knakar, o...

Av Liselott - 29 juli 2015 20:09


och Toppik is the shit!! Jag har äntligen accepterad faktum. Hur mycket jag än vill ha tillbaka mitt tjocka och långa hår så kommer det aldrig att hända. Visst, det kan vara långt, men tunt som det är så ser det för jävligt ut..... Så i förrgår så kl...

Presentation


Den 21/12 2010, 32 år gammal, fick jag diagnosen bröstcancer. Operation, cellgifter, strålning och anti-hormonell behandling blev "domen". FRISK nu, och det tänker jag fortsätta vara. :)

The Essence Vitae Project

Att återfå balans och livsglädje

Några foton

  2014 05 03

 

2013 05 03

  2012 05 03

  2011 05 19

Min Insamling till Cancerfonden

Länkar

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23 24
25
26 27
28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards