To hell and back

Alla inlägg under april 2011

Av Liselott - 6 april 2011 20:31

Ja, idag har jag haft en bra dag. Den bästa dagen på länge! Efter att jag igår beslutat mej för att skippa patofysiologi-tentan den 16:e och istället ta den i augusti, så känns det skönt. Det innebär att jag inte har något skolarbete alls just nu. Inte något press, ingen stress, inget jag måste göra. Nu ska jag fokusera på att bara vara sjukskriven och ta hand om mej själv. Bara vara, må så gott jag kan och göra det jag vill och orkar. Har fått en inre frid, det är så skönt.


Ungarna spelar Wii allt vad dom orkar! Jag fick ett Wii i födelsedagspresent, och det fanns med Wii sports/Sports Resort. Gissa om barnen har kul! Nu kanske tanken var att JAG skulle aktiveras lite, men.... jag sitter gärna i soffan och tittar på när dom spelar! *ler* Fast jag får väl ta en spelomgång snart jag också. Sen ska jag satsa på att köpa Wii Fit Plus. DET ser jag fram emot!


Avslutar en bra dag med ett glas vin. Gott, gott! Kanske inte så bra för magen, känner att jag nog behöver inhandla lite magmedicin, mina slemhinnor är inte vad dom borde vara... Men det får bli morgondagens bekymmer!

Av Liselott - 4 april 2011 16:32

Nu säger jag upp mej från allt vad cellgiftsbehandlingar heter, slutar med omedelbar verkan. Jag vill inte mer nu. Vill inte må dåligt, vill inte ha sån j***a ångest varje gång, vill inte vara så ohyggligt trött, jag VILL INTE MER!! När ingen ens vet till vilken nytta jag måste hålla på så här, så känns det som det kan kvitta. Fullständigt.


Dessutom blir nästa behandling på en tisdag. En mycket dålig dag. Tycker att fredagar har varit så bra, för då är jag barnfri ett par dagar och kan rå om mej själv. Nästa gång blir det mitt i veckan. HUR i hela fridens namn ska jag orka??? Jag orkar inte vara ensan.


Just nu är det för mycket. För mycket med allt. Prover hir och dit, läkarbesök, omläggning av PICC-line stup i kvarten, kuratorbesök, behöver tömma bröstet på vätska också....


Men till vilken nytta?? Ingeting är vårt något i alla fall, lägger ner nu.

Av Liselott - 1 april 2011 13:12

Ja, så var då cellgiftsbehandling nr. 3 avklarad. Nu är det "bara" tre kvar, hälften är gjort, skönt! Nu blir det till att byta cellgiftssort också, ska avverka ett läkarbesök innan också. Det tycker jag är bra, för jag har lite frågor som behöver tas upp...


Sov på sjukhuset inatt, efter att min dotter igår ramlade av en gunga och slog i huvudet rejält. 4 timmar på akuten tyckte hon inte var så kul... *ler* Sen blev det som sagt observation över natten, eftersom dom inte vill röntga barn om det inte är nödvändligt. Nåja, lika bra att sova kvar där, eftersom jag nu skulle in och få behandling. Inte för att jag sov så himla bra men..... dottern sov gott och tyckte det var lyxigt med frukostbrika!


Nej, nu ska jag gå och ta lite medicin mot illamående, känner mej lite konstig efter behandlingen. Kommer hålla mej ifrån datorn några dagar nu, brukar ju inte må så bra dagarna efter behandling. 


Tjohej!   

Presentation


Den 21/12 2010, 32 år gammal, fick jag diagnosen bröstcancer. Operation, cellgifter, strålning och anti-hormonell behandling blev "domen". FRISK nu, och det tänker jag fortsätta vara. :)

The Essence Vitae Project

Att återfå balans och livsglädje

Några foton

  2014 05 03

 

2013 05 03

  2012 05 03

  2011 05 19

Min Insamling till Cancerfonden

Länkar

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards