To hell and back

Direktlänk till inlägg 10 april 2011

Ska sova

Av Liselott - 10 april 2011 22:37

och försöka sluta tänka. Allt det där jag skrev om igår som jag skulle låta bli att tänka på, det har kommit tillbaka ikväll... Oron över hur jag kommer att må efter nästa behandling har smygit på mej ikväll, och nu sitter jag här och är mest deppig. Usch, jag vill inte hålla på och tänka så mycket! Det tar en massa energi från mej, det tycker jag inte om. Egentligen är det inte biverkningarna i sig som jag oroar mej för, utan just det faktum att inte veta hur jag kommer må eller vad som händer. Hade någon kunna säga att "så här kommer det bli, dom här biverkningarna får du och det håller på så här länge" så hade det varit lugnt, då hade jag kunna ställa in mej på det. Men nu går det ju inte. Usch vad jag känner mej tjatig om det här..... men jag går här hemma och grubblar en hel del, då blir det så.


Ska på läkarbesök på onsdag. Tänkte kolla med henne om det är ok att dricka Aloe Vera-juice under tiden man får cyt. Vill gärna börja med det för att stärka kroppen, det är sannerligen något jag behöver. Men jag vet inte hur det interagerar med mina behandlingar, så det är väl säkrast att fråga först. Tycker inte att det borde vara några problem, men man kan ju aldrig så noga veta.


I övrigt.... jo, det är nog rätt bra. Har varit ute och träffat folk både igår och idag, sååå skönt att komma hemifrån! Ser dessa väggar alldeles för mycket nu för tiden. I morgon hoppas jag på skapligt fint väder så jag kan plantera mina penséer jag har köpt och göra lite vårfint utanför dörren.


Godnatt-kram!

 
 
Ingrid

Ingrid

11 april 2011 00:45

Hej

Hittade din blogg via andra bloggar. Det går inte att sätta sig in i det du genomgår när man inte är i det själv. Anar bara.
Jag läser om att du vill dricka Aloe Vera juice och det är klokt att kolla med läkaren först. Iofs så är inte så många läkare insatta i att det är en grönsak, ett livsmedel. Vi som säljer produkterna får inte själva rekommendera det då. Inte för att det är skadligt. Mer för att det är lag på det här i Sverige och att det inte ska förknippas med om några okända symptom uppkommer och då kan det skyllas på juicen.
Har du druckit juicen tidigare och vet hur bra den är? Är det Foreverliving, den ekologiskt odlade Aloe Veran?

Nu ska jag läsa lite mera här i din blogg

Natthälsningar
Ingrid

http://lojrom-vittvin.blogspot.som

Liselott

11 april 2011 07:37

Hej! Välkommen till min blogg! :) Det är Forever Living-produkterna jag är intresserad av, om jag förstått saken rätt så är det dom allra bästa på marknaden. Jag har druckit juicen förut, men inte under någon längre period. Har funderat länge på att jag skulle testa, men det har inte blivit av. Igår var jag dock på en home-presentation av produkterna och då kom tankarna om att prova tillbaka igen. :)

Kram Liselott

 
Ingrid

Ingrid

11 april 2011 15:35

Hej igen

Juicen innehåller inga konstigheter utan är en grönsak som är ekologiskt odlad. Allt det om den vet du säkert redan. Oftast handlar det om okunskap om det som gör folk tvivelaktiga. Men du bör ändå fråga din doktor om det så att inte aloe veran får skyll för något i din kropp *ler*.
Det är i Sverige som det är lag på att man inte får rekommendera sjuka att dricka den. I andra länder så rekommenderas det istället.

Det finns en så bra bok om Aloe Vera, skriven av en norsk läkare och där står bla om tumörer och cellgiftsbehandling och strålning. Audun Myskja heter läkaren och jag beställde boken från
www.adlibris.com...boken heter Aloe Vera-Naturens skattkammare

kram
Ingrid

http://www.lojrom-vittvin.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Liselott - 15 augusti 2016 12:07

Tjohej! Här har jag inte varit och skrivit på rätt länge...... Livet rullar på, jag är frisk och pigg och mår bra. Numera sambo, ägare till ett radhus, jobbar en hel massa. :)  Opererade mig i maj, en förminskning av det bröst jag har kvar. Nästan ...

Av Liselott - 5 november 2015 17:48

är över! Den årliga mammografiundersökningen..... lika ångestfyllt varje gång! Men jag fick en ok-stämpel även i år! YEY!!!!!!! Strax 5 år efter diagnosen, och jag är frisk och mår bra och lever livet. DET är härligt!   KRAM på er, och glöm inte ...

Av Liselott - 30 oktober 2015 20:43

Alltså, jag blir så överjävligt trött på min cyto-hjärna!!!!! Att ständigt vara trött, ständigt inte komma ihåg saker, ständigt ha svårt att ha 700 bollar i luften samtidigt...... det är inte lätt när man är van vid att klara sånt här! I vardagen fun...

Av Liselott - 26 augusti 2015 21:56

Den dagen jag fick mitt cancerbesked trodde jag att mitt liv var över. Jag tappade alla drömmar om att få leva, se mina barn växa upp och förverkliga mina drömmar. Konstaterar nu, några år senare, att jag lever min dröm! Barnen växer så det knakar, o...

Av Liselott - 29 juli 2015 20:09


och Toppik is the shit!! Jag har äntligen accepterad faktum. Hur mycket jag än vill ha tillbaka mitt tjocka och långa hår så kommer det aldrig att hända. Visst, det kan vara långt, men tunt som det är så ser det för jävligt ut..... Så i förrgår så kl...

Presentation


Den 21/12 2010, 32 år gammal, fick jag diagnosen bröstcancer. Operation, cellgifter, strålning och anti-hormonell behandling blev "domen". FRISK nu, och det tänker jag fortsätta vara. :)

The Essence Vitae Project

Att återfå balans och livsglädje

Några foton

  2014 05 03

 

2013 05 03

  2012 05 03

  2011 05 19

Min Insamling till Cancerfonden

Länkar

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards