To hell and back

Alla inlägg den 9 april 2011

Av Liselott - 9 april 2011 12:20

Har funderat lite kring det här med hur jag kommer må efter nästa behandling. Har ju fått tre behandlingar med FEC100. Jag vet hur jag reagerar och hur jag kan förvänta mej att må efteråt. Nu ska jag ju byta cytostatika till Taxotere, och få tre behandlingar med den. Har ju ingen som helst aning om hur jag kommer att må.... Det är ohyggligt frustrerande och det tar mycket tid och energi för mej att tänka, fundera, undra och vara orolig. Har hört flera som mår bättre av Taxotere, men också många som tycker att dom mått sämre av den än av FEC. Tycker det är jobbigt att ingen kan säga i alla fall ungefär hur man ska må. Men det går ju inte... Nu har jag ju ändå mått relativt bra av FEC, trots allt.


SÅ!! Nu har jag bestämt mej för att jag kommer att må bättre av Taxotere än av FEC.   Tänker ställa in mej på att må bra, ta skitbiverkningarna när (om) dom kommer istället för att gå och oroa mej till tusen för något som kanske inte ens kommer hända. Ska lägga min energi på att må bra, att njuta av det positiva som finns runt mej. Visst, det kommer jag inte göra alla dagar. Men ibland måste man få bryta ihop lite. Huvudsaken är att man inte bryter ihop alla dagar, utan att man kommer igen och ser framåt. Det ska jag försöka göra nu.    

Presentation


Den 21/12 2010, 32 år gammal, fick jag diagnosen bröstcancer. Operation, cellgifter, strålning och anti-hormonell behandling blev "domen". FRISK nu, och det tänker jag fortsätta vara. :)

The Essence Vitae Project

Att återfå balans och livsglädje

Några foton

  2014 05 03

 

2013 05 03

  2012 05 03

  2011 05 19

Min Insamling till Cancerfonden

Länkar

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards