To hell and back

Alla inlägg den 8 april 2011

Av Liselott - 8 april 2011 20:29

Ja så är det, har fredagsmys ensam. Älsklingen har annat för sej denna helgen, så är det ibland. Men jag har det rätt bra ändå.


Var hos kuratorn idag. Alltid lika trevligt! Satt i bilen på väg till sjukhuset och funderade på vad vi skulle prata om idag. Sist visste jag precis vilka tankar och känslor jag behövde få ur mej, men denna gången hade jag inte en aning om vad jag ville prata om. Behövde dock inte vara orolig, det är INTE svårt att få en timma att gå när man är hos henne! Hon är verkligen helt fantastisk, och vi fick pratat en massa. Längtar redan till nästa gång! Känns SÅ skönt att ha en så bra kurator, det är verkligen guld värt i den situation jag befinner mej i just nu.


Sen var det till att åka hem och slänga i sej en smörgås, för att sen fara vidare till vårdcentralen och omläggning av PICC-linen. Gud så trött jag är på vårdcentralen... omläggning och provtagningar till vansinne. Aldrig passar det att göra båda sakerna samtidigt heller.... nåja, det är bara att stå ut.. Nu när jag ska byta sort cytostatika så kan jag ju dra ut PICC-linen om jag vill, för den här sorten är inte så kärlretande, utan det skulle funka med en vanlig PVK. Men..... det är skönt att slippa bli stucken varje gång, och PICC-linen har ställt till så mycket skit så nu när den sköter sej som den ska så känns det ändå som att den får sitta där tills cytostatikan är slut. Men det vore skönt att slippa omläggningarna, och det vore skönt att slippa sprutorna.... Hmmm, tål att tänkas på lite.


Under eftermiddagen fick jag lite vårkänslor! ;) Fyllde bilen med spolarvätska, och ledsnade på allt skräp som legat på trappan hur länge som helst så jag började städa lite. Fick en infall och längtar efter att plantera lite blommor och göra vårfint här utanför. Det är så skönt när det är ljust och varmt ute! Även om man kan tycka att det kunde blåsa liiiiiiite mindre..


För övrigt så tyckte sonen att jag idag lagade den godaste lyxmaten som finns!!    Det värmer mammahjärat ordentligt, vill jag lova. Att maten dessutom inte är mer avancerad än pasta och köttfärssås med bacon gör ju det hela ännu bättre, för då kan han få lyxmat ofta!


Ja, nu har barnen åkt till sin pappa, och jag sitter här själv. Saknar min älskling så det gör ont i hela mej.....    men, det får gå ändå. Har det ganska bra ändå, tömmer boxen på det sista vinet och ska nog plocka fram lite kex och ost, det får bli mitt fredagsmys.

Presentation


Den 21/12 2010, 32 år gammal, fick jag diagnosen bröstcancer. Operation, cellgifter, strålning och anti-hormonell behandling blev "domen". FRISK nu, och det tänker jag fortsätta vara. :)

The Essence Vitae Project

Att återfå balans och livsglädje

Några foton

  2014 05 03

 

2013 05 03

  2012 05 03

  2011 05 19

Min Insamling till Cancerfonden

Länkar

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards