To hell and back

Alla inlägg den 23 mars 2011

Av Liselott - 23 mars 2011 15:39

infektion här, så har man infektion där... har dragit på mej en UVI som sannerligen gör så jag känner att jag lever!   Var på vårdcentralen och fick penicillin, inte ens en vecka efter att jag avslutade kuren för hudinfektionen jag hade. Håhå jaja... När läkaren skrev ut receptet gav han också rådet "drick mycket och kissa ofta". Haha, jo du, TACK för den!! Lagom roligt att springa på toa när det gör så gräsligt ont bara man TÄNKER på att kissa.. Men jo, jag vet att det är bra att dricka mycket och springa på toa, för att skölja igenom systemet och bort med bakterierna. Men visst är det konstigt att det alltid måste vara något som strular, något utöver allt annat "vanligt" som jag hålle på med... blodpropp, hudinfektion, UVI... bara väntar på att få veta vad som kommer härnäst! För det känns inte om det är frågan OM det kommer, utan NÄR det kommer.. *suckar lite*


Har också börjat planera framtiden lite. Nu har dom visst kommit på att jag INTE är positiv för HER2-proteinet, och således inte behöver antikroppar mot det. Så jag slipper att åka till sjukhuset för den behandlingen var tredje vecka i ett år framöver. Det gör ju att jag kan planera in lite plugg till hösten, för när cytostatikan och strålningen är över så är jag färdigbehandlad på sjukhuset, antihormontabletterna tar jag ju hemma några år framöver.. Så jag ska läsa Omvårdnad IV under höstterminen, den kursen jag hoppar över denna terminen. Dessutom ska jag omregistreras på c-uppsatskursen, så jag får den gjord också. Ska försöka skriva lite på uppsatsen nu när jag är sjukskriven, så den nästan är färdig när höstterminen drar igång. NÅGOT måste jag ju ha att göra när jag bara går hemma! Och vad är då bättre än att läsa 10 vetenskapliga artiklar som ska kvalitetsgranskas och analyseras!!   Dessutom är ju ekonomin under hösten räddad, när jag drar igång och pluggar 100%, då behöver jag bara få sjukpenning över sommaren, och då ska jag nog överleva. SEN kan jag börja tänka på framtiden, med allt vad det innebär av jobb och annat spännande.

Av Liselott - 23 mars 2011 07:47

var ingen bra dag. Inte alls.... Såg fram emot att åka till skolna på föreläsning, som skulle handla om cytostatika. Tänkte att det skulle gå ok. Men det gjorde det inte. Dels var föreläsningen inte upplagd riktigt som jag hade hoppats på, och dessutom blev det för mycket för mej med allt prat om cancer, cytostatika och biverkningar. Att prata biverkningar som trötthet och illamående när jag sitter och mår lite halvtaskigt gjode att jag nästan fick gå ut en stund..


Men jag fick i alla fall träffa mina goa vänner över en lunch! Det är guld värt.  


Resan till och från Jönköping blev fysiskt mer påfrestande än jag hade räknat med. Bara att inse att jag är långt ifrån pigg och alert.. Allt som hänt under dagen gjorde att jag rasade ihop hemma i soffan, allt kändes skit och många tårar fälldes...


Men jag får väl stå ut med att ha sådana dagar ibland! Nästa gång jag ska till slolan är det tenta, och då ska jag väl förhoppningsvis ha återhämtat mej lite mer så jag i alla fall fysiskt är lite piggare.   Sen tar ju en tenta rätt hårt på den mentala biten, så det är bara att räkna med ett bryt efteråt.


Idag ska bli en bättre dag! För det har jag bestämt.   

Presentation


Den 21/12 2010, 32 år gammal, fick jag diagnosen bröstcancer. Operation, cellgifter, strålning och anti-hormonell behandling blev "domen". FRISK nu, och det tänker jag fortsätta vara. :)

The Essence Vitae Project

Att återfå balans och livsglädje

Några foton

  2014 05 03

 

2013 05 03

  2012 05 03

  2011 05 19

Min Insamling till Cancerfonden

Länkar

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9
10
11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards