To hell and back

Alla inlägg den 20 mars 2011

Av Liselott - 20 mars 2011 20:30

en alldeles underbar helg hos min älskling! Efter en jättejobbig vecka var det sååå skönt att träffa honom igen. Dessutom har jag varit gladare än på länge, antagligen tack vare fredagens kuratorsamtal. Det har helt enkelt varit en helg då vi kunnat ladda batterierna och bara haft det bra, utan att prata massa tråkigheter och gråta ut hos varandra. Visst är det skönt att göra det ibland också, men inte varje gång vi ses... Vi behöver få vara lite glada och bara umgås som vanligt ibland också, det är värt jätemycket! Och välbehövligt för relationen.


Har varit rätt trött och seg i kroppen denna helgen, det märks att gifterna jag får tar ut sin rätt... Blir anfådd för minsta lilla uppförsbacke eller trappa känns det som, och orkar inte så mycket. Skitjobbigt! Behöver lära mej att ta det lite lugnare de gånger jag är ute och går, är ju van att gå långt och relativt fort. Om jag nu drar på i tempo som jag brukar göra så kroknar jag rätt fort.... dock kommer jag inte på det förrän det är för sent. Ska verkligen skärpa till mej och tänka mej för under kommande promenader! Det verkar som det ska bli fint vårväder i flera dagar framöver så det blir nog några kilometers promenerande. Behöver verkligen det, för jag sitter bara i soffan hela dagarna. Det är både långtråkigt och går illa åt ryggen och axlarna känner jag. Barmark, sol och plusgrader är perfekt för att vara ute!   Har under helgen dragist med en envis huvudvärk som inte vill släppa.... Har mer ont nu än tidigare. Blä!! Det enda som hjälper i medicinväg är Ibumentin, och dom tabletterna får jag inte ta. Har försökt med både kaffe, vatten, vila och massage, men det hjälper inte. *suck*  

Presentation


Den 21/12 2010, 32 år gammal, fick jag diagnosen bröstcancer. Operation, cellgifter, strålning och anti-hormonell behandling blev "domen". FRISK nu, och det tänker jag fortsätta vara. :)

The Essence Vitae Project

Att återfå balans och livsglädje

Några foton

  2014 05 03

 

2013 05 03

  2012 05 03

  2011 05 19

Min Insamling till Cancerfonden

Länkar

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9
10
11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards