To hell and back

Alla inlägg den 9 mars 2011

Av Liselott - 9 mars 2011 16:17

har inte ringt. Inte på hela dagen. Hurra!! Då har mina kära blodvärden återhämtat sej så pass så det blir cellgifter på fredag som planerat. Skönt!! Ska bli skönt att få lägga ytterligare en behandling bakom mej. Även om det är långt kvar till mål, så är det ändå ett steg närmare det målet. Och även den längsta resa börjar ju med ett steg, så... Skönt att få denna behandling gjord i tid, för då hinner jag återhämta mej så jag är pigg och alert när det är dax att skriva tenta i farmakologi.    Jag hinner också bli pigg och kunna tentaplugga ett tag innan, känns riktigt bra just nu! Förhoppningsvis har jag fått min dos av krångel nu, så att resten av behandlingstiden bara flyter på utan en massa onödiga konstigheter.

Av Liselott - 9 mars 2011 10:54

Just hemkommen från vårdcentralen, dagens blodprover är avverkade. Bara att sitta här och vänta nu då! Vänta på att telefonen INTE ska ringa! Om dom ringern från onkologen i eftermiddag innebär det att mina blodvärden är så dåliga att jag inte kan få någon behandling med cellgifter på fredag. Men om dom INTE ringer, då är allt tillräckligt bra för att köra behandlingen som planerat. Hoppas, hoppas att det blir så!! Det har varit så mycket annat strul med blodpropp, hudinfektion och sköra slemhinnor med allt vad det innebär av smärta och obehag, så det vore så skönt om i alla fall behandlingarna kunde få flyta på som dom ska. Vill ju inte dra ut på eländet mer än nödvändigt.... men vad ska man göra, är blodvärdena inte bra så är det inte mycket att välja på. Bara att hoppas på det bästa!


Tog en sväng in på apoteket ocskå, för att hämta två sprutor. Två sprutor som sammalagt kostar ungefär 3100:- (!!) betalade jag hela 10:- för... Sista tian upp till frikort på läkemedel, gud vad jag älskar högkostnadsskyddet!!! Nu behöver jag inte betala några mediciner mer på 4,5 månader. Skönt!

Presentation


Den 21/12 2010, 32 år gammal, fick jag diagnosen bröstcancer. Operation, cellgifter, strålning och anti-hormonell behandling blev "domen". FRISK nu, och det tänker jag fortsätta vara. :)

The Essence Vitae Project

Att återfå balans och livsglädje

Några foton

  2014 05 03

 

2013 05 03

  2012 05 03

  2011 05 19

Min Insamling till Cancerfonden

Länkar

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9
10
11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards