To hell and back

Alla inlägg den 4 mars 2011

Av Liselott - 4 mars 2011 19:18

Att få feber när immunförsvaret när snudd på lika med ingenting är inte så bra.... kände mej lite risig igår morsen och kollade tempen, 37,1. Visserligen inte feber, men betydligt högre än min normala morgontemp, så jag blev lite orolig. Fast jag mådde bra hela dagen, o tänkt inte så mycket mer på det.


Nu i eftermiddag började jag frysa något så gräsligt... kände mej vissen och hängig. Tog tempen igen som visade 37,7. Inte så bra... Ringde sjukhuset, men dom tyckte inte det var så farligt, ska avvakta och hålla kolla på tempen så den inte går över 38 grader. Tog ett par alvedon, men har inte märkt någon skillnad än..... Bara hopps hoppas hoppas att det inte blir värre än så här! Vill INTE bli sjuk nu!! Livet har krånglat tillräckligt mycket nu ändå, behöver inte en inläggning på sjukhuset också. OM jag nu blir inlagd, så blir det på samma avdelning där jag jobbade som uska i somras. Känns ju lite halvkul.... Men jag tröstar mej med att det känns lite skumt för dom som för mej, så....

Av Liselott - 4 mars 2011 14:13

i hårbotten... har löjligt lite hår kvar på huvudet nu. Önskar att det sista bara ville trilla av NU, så eländet är över sen. Usch, vad det här är jobbigt... :'( Men gullesonen jag har sa förut att det inte syns att jag har tappat något hår alls. *ler* Men det gör det, kan jag lova. Har nog tappat 80-85% nu, så det är inte mycket kvar.

Av Liselott - 4 mars 2011 09:54

från onkologen ringde om mina provsvar i måndags så sa hon att det här med att mina värden gått ner så gräsligt mycket , det är ett tecken på att cellgifterna gör det dom ska i kroppen, att dom jobbar. Får väl se mitt tidiga och snabba håravfall på samma sätt, som ett tecken på att ccellgifterna gör nytta. Då räknar jag med att dom gör samma snabba och effektiva nytta på de cancerceller som högst eventuellt finns kvar i min kropp, så jag blir av med skiten och kan fortästta leva sen!   


Idag blir det en latmaskdag, känns det som. Klockan är 10, och jag har inte kommit längre än till morgonkaffet än, trots att jag varit uppe i 2,5 timmar. Har igen större lust eller ambition att göra något vettigt heller, så jag struntar i det. Tänker bara sitta i soffan och lata mej, så får man göra ibland..   

Presentation


Den 21/12 2010, 32 år gammal, fick jag diagnosen bröstcancer. Operation, cellgifter, strålning och anti-hormonell behandling blev "domen". FRISK nu, och det tänker jag fortsätta vara. :)

The Essence Vitae Project

Att återfå balans och livsglädje

Några foton

  2014 05 03

 

2013 05 03

  2012 05 03

  2011 05 19

Min Insamling till Cancerfonden

Länkar

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9
10
11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards