To hell and back

Alla inlägg den 2 mars 2011

Av Liselott - 2 mars 2011 22:47

En av "tanterna" jag träffade igår på sjukgymnastiken är härifrån trakten, och sökte på samma vårdcentral som jag när hon upptäckte sin knöl i bröstet.


Jag var på vårdcentralen den 22 november.

Hon var på vårdcentralen den 6 december.


Jag fick tid på bröstmottagningen den 21 december.

Hon fick tid på bröstmottagningen den 14 december.


Någon mer än jag som ser att något är väldigt, väldigt FEL här??? Visst, det var säkert en återbudstid hon fick. Men ändå!! Jag tycker det är helt galet! Jag tvingades att gå hemma och vänta i 4 veckor. 4 långa, överjävliga veckor, innan jag fick komma in och göra undersökningarna. För henne tog det en vecka. Blev riktigt, riktigt tjurig när jag fick höra det. Faktiskt.

Av Liselott - 2 mars 2011 20:43

Var på kirurgen i förmiddags, tömde bröstet på vätska igen, för 6:e gången. 525ml, NÄR tar det slut?? Ny tid nästa vecka.. Funderar på att åka till akuten i Skövde och tala om för den där token till kirurg där hur många gånger jag är tömd på vätska... *ler* En sväng in på onkologen också, för att få lite biverkningsråd och ett recept på Xyloproct. VIP-kort på apoteket vill jag ha!! *hehe* Usch, just nu känns det som att jag MÅSTE ha ont någongstans, hela tiden. Så fort armen började bli bättre så fick jag ont på ett annat ställe, riktigt rejält skäpont. O så har jag lite ont i hårbotten också. Och armen är långt ifrån smärtfri, det kan jag ju säga. Men ändå, mycket bättre än i torsdags och fredags, då hade jag kunnat sälja den väldigt billigt...


Annars..... nej, jag har inte gjort något alls. Tänkte plugga, men det blev inte så. Dagen bara gick, utan att jag märkte det. Hämtade ett bokpaket på ICA förut. 2 nya Harry Potter-böcker till Ramona, så hon har lite att läsa. Så mysigt det är att göra henne glad!   


Håret lossnar, hur mycket som helst. Kan sitta och dra loss massor. Eller... jag behöver inte DRA, räcker med att köra fingrarna genom håret så följer det med. Är öm i hårbotten där det lossnar. Hualigen, undrar hur lång den här processen kommer bli. Visserligen tappar jag mycket, men jag har ju rätt mycket att tappa också. BLÄ!


Röd och torr hud på fingrarna, i kombination med stor daglig dos av handsprit.... det känns! Mycket!!! Usch, vad det svider och gör ont.... Smörjer med mjukgörande några gånger om dagen också, men det hjälper inte så mycket...

Presentation


Den 21/12 2010, 32 år gammal, fick jag diagnosen bröstcancer. Operation, cellgifter, strålning och anti-hormonell behandling blev "domen". FRISK nu, och det tänker jag fortsätta vara. :)

The Essence Vitae Project

Att återfå balans och livsglädje

Några foton

  2014 05 03

 

2013 05 03

  2012 05 03

  2011 05 19

Min Insamling till Cancerfonden

Länkar

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9
10
11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards