To hell and back

Direktlänk till inlägg 25 februari 2011

Igår

Av Liselott - 25 februari 2011 16:10

Blev inget skrivet igår... hade så ont och var så trött, så jag orkade inte.


Igår, var det ja. Ringde cyt-mott. på morgonen, då jag fortfarande hade väldigt ont i armen och upplevde mej som lite mer svullen än tidigare. Blev inbokad för läkarbesök på em. Innan dess var det utprovning av peruk som gällde. Inte kul att det behöver göras, men lite spännande var det ändå! Trivs ju med långt hår, så jag ska ha en långhårig peruk, med lite mer självfall/lockar än jag har i mitt ordinarie. Ingen större skillnad mot nu, med andra ord. Skillnaden som blir är att jag valde en ljus peruk, ska bli blondin!    Tycker det är kul att förändra lite, lika bra att passa på när man har möjlighet, ska bli spännande att se hur den ljusa ser ut! Dom hade modellen hemma så jag har provat, men det var en mörkare färg.


Sen blev det ju besök på sjukhuset igen då... Läkaren tyckte att jag ska smörja med Voltaren gel, efter att hon konsulterat en koagulations-läkare. Så jag köpte gel, åkte hem och smörjade. Smörjade på kvällen också, och idag på morgonen. Men ingen smärtlindrande effekt infann sej.... Ringde cyt-mott. i morse igen och beklagade mej, kan ju knappt klä på/av mej utan att gråta... Efter 2,5 timmar ringer läkaren och talar om för mej att gelen och panodil är bra, tycker hon. Sen att jag talar om att det inte hjälper som smärtlindring, det fattade hon nog inte... Hon talade även om för mej att "man kan ju inte räkna med att man ska bli bra så där på en gång, det tar lite tid". Eeeeh, jo, det begriper faktiskt jag också... Men jag har ONT! Kan inte ha det så.. Efter många om och men så skrev hon i alla fall ut morfin åt mej. Inte för att det hjälper.... Börjar må lite illa, så jag ska nog traska iväg till köket och stoppa i mej en Primperan....

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Liselott - 15 augusti 2016 12:07

Tjohej! Här har jag inte varit och skrivit på rätt länge...... Livet rullar på, jag är frisk och pigg och mår bra. Numera sambo, ägare till ett radhus, jobbar en hel massa. :)  Opererade mig i maj, en förminskning av det bröst jag har kvar. Nästan ...

Av Liselott - 5 november 2015 17:48

är över! Den årliga mammografiundersökningen..... lika ångestfyllt varje gång! Men jag fick en ok-stämpel även i år! YEY!!!!!!! Strax 5 år efter diagnosen, och jag är frisk och mår bra och lever livet. DET är härligt!   KRAM på er, och glöm inte ...

Av Liselott - 30 oktober 2015 20:43

Alltså, jag blir så överjävligt trött på min cyto-hjärna!!!!! Att ständigt vara trött, ständigt inte komma ihåg saker, ständigt ha svårt att ha 700 bollar i luften samtidigt...... det är inte lätt när man är van vid att klara sånt här! I vardagen fun...

Av Liselott - 26 augusti 2015 21:56

Den dagen jag fick mitt cancerbesked trodde jag att mitt liv var över. Jag tappade alla drömmar om att få leva, se mina barn växa upp och förverkliga mina drömmar. Konstaterar nu, några år senare, att jag lever min dröm! Barnen växer så det knakar, o...

Av Liselott - 29 juli 2015 20:09


och Toppik is the shit!! Jag har äntligen accepterad faktum. Hur mycket jag än vill ha tillbaka mitt tjocka och långa hår så kommer det aldrig att hända. Visst, det kan vara långt, men tunt som det är så ser det för jävligt ut..... Så i förrgår så kl...

Presentation


Den 21/12 2010, 32 år gammal, fick jag diagnosen bröstcancer. Operation, cellgifter, strålning och anti-hormonell behandling blev "domen". FRISK nu, och det tänker jag fortsätta vara. :)

The Essence Vitae Project

Att återfå balans och livsglädje

Några foton

  2014 05 03

 

2013 05 03

  2012 05 03

  2011 05 19

Min Insamling till Cancerfonden

Länkar

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards