To hell and back

Alla inlägg den 22 februari 2011

Av Liselott - 22 februari 2011 16:24

blev det idag! Först en sväng till kirurgen för att tappa ur vätska ur bröstet. 525ml blev det idag, så kroppen har inte lärt sej ta hand om det än.... en ny tid inbokad nästa vecka, börjar bli segt....

Sen en sväng till ortopedtekniska för utprovning av bröstprotes. Hittade en som var skön och snygg, men den hade dom ju så klart inte hemma i min storlek. Men nu är den beställd i alla fall, kommer väl i nästa vecka hoppas jag.


Sen blev det en sväng till cyt-mott. Skulle lägga om min PICC-line. Pratade även om att jag haft ont i armen sen igår em/kväll. När förbandet togs bort syntes både rodnad och svullnad, och som sagt, ont som sjutton hade jag redan. Dom trodde på tromboflebit, dvs. inflammation i kärlet. Fick träffa läkare, skickades på ultraljud, och resultatet blev blodpropp!! Från insticksstället och en bit upp i armen är det igenkletat av blodpropp. Hurra, vilket kul liv jag lever!!!    "Domen" blev Klexane, en spruta om dagen så länge PICC-linen sitter kvar, dvs. ungefär ett halvår om allt går som det ska. FAAN vad trött jag är på att allt bara ska krångla hela tiden!! Ska börja sticka mej själv ikväll, o så får vi hoppas på att smärtan snart ger med sej, för fy rackarns vad ont jag har.... tog ett par alvedon förut, men det hjälpte inte. Ska dra till med en ibumetin nu också, och hoppas på lite bättring. Ihop med kaffe kanske det gör susen! *ler*

Presentation


Den 21/12 2010, 32 år gammal, fick jag diagnosen bröstcancer. Operation, cellgifter, strålning och anti-hormonell behandling blev "domen". FRISK nu, och det tänker jag fortsätta vara. :)

The Essence Vitae Project

Att återfå balans och livsglädje

Några foton

  2014 05 03

 

2013 05 03

  2012 05 03

  2011 05 19

Min Insamling till Cancerfonden

Länkar

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards