To hell and back

Alla inlägg den 20 februari 2011

Av Liselott - 20 februari 2011 15:15

från biverkninger som illamående och annat skumt. I alla fall än så länge, käkar ju piller mot illamående flera gånger om dagen... men jag följer det dom har rekommenderat mej från sjukhuset, har en dagbok jag ska fylla i också, ska bli intressant att se o jag klarar mej med de 5 dagar dom har rekommenderat tabletter, eller om jag får fortsätta sen också. Kortison äter jag lite också, men trappar ner på det.


Igår em slog tröttheten till med full kraft. Blev så gräsligt fruktansvärt trött, och orkar inget alls.... sov halva eftermiddagen och hela kvällen, orkade inte på något sätt hålla mej vaken. Men sen vaknade jag vid 4 i morse och kunde inte somna om... *ler* Idag försöker jag hålla mej lite vaken i alla fall, även om det är segt. Gick ut en lite kort promenad förut, det var skönt! Inte så långt, och inte så fort, men ändå, bara att få komma ut och få lite luft, känna solen i ansiktet, det var skönt!


Idag har jag försökt skriva lite på ett skolarbete. Känns som allt jag skriver är helt värdelöst.... men så brukar det kännas. *ler* Vill så gärna skriva mer, men orkar inte och jag försöker att inte ha några krav på mej.... lättare sagt än gjort, dock. Småröjer undan lite här, det ligger så mycket saker överallt.... kör en maskin med disk, har tagit mej en dusch. Duscha med PICC-line var lite intressant! Det blev ingen lång och härlig mysdusch, precis... men det funkade, både jag och håret är rent nu, och det är ju huvudsaken. Ska nog kunna leva med min kära PICC-line ett tag! Fattas bara annat, så lång tid det tog att sätta dit den!   

Presentation


Den 21/12 2010, 32 år gammal, fick jag diagnosen bröstcancer. Operation, cellgifter, strålning och anti-hormonell behandling blev "domen". FRISK nu, och det tänker jag fortsätta vara. :)

The Essence Vitae Project

Att återfå balans och livsglädje

Några foton

  2014 05 03

 

2013 05 03

  2012 05 03

  2011 05 19

Min Insamling till Cancerfonden

Länkar

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards