To hell and back

Alla inlägg den 11 februari 2011

Tur

Av Liselott - 11 februari 2011 21:47

att det finns mediciner. Mediciner som gör att man lugnar ner sej, att allt "kryp" i kroppen försvinner så att man kan slappna av. Medicin som gör att man kan somna. Jag är inte så himla förtjust i tabletter egentligen, drar mej in i det längsta för att ta läkemedel. Men i nuläget är jag evigt tacksam för mina lugnande och sömntabletter. Utan dom skulle jag inte sova en blund... Det är ju på kvällarna, när man lagt sej och börjat slappna av, som alla tankar kommer, och hur man än gör så GÅR det bara inte att bli av med dom! Som sagt, tur att det finns mediciner. Tar dom inte ofta, men när jag väl behöver dom så hjälper dom mej oerhört mycket.

Av Liselott - 11 februari 2011 19:38

Hade det så bra i förmiddags. Var riktigt på G, trots febrig son hemma. Fick en del skolarbete gjort, röjde i köket, fixade lite andra praktiska saker som måste göras. Livet kändes helt ok! Sen somnade jag en stund på eftermiddagen, och där vet jag sen inte vad som hände.... Luften måste gått ur mej fullständligt. Är så trött, och sååååå ledsen nu. :( Usch, ALLT känns skit!! Bävar för veckan som kommer, bävar för att tappa håret, bävar för hur jag kommer att må av mina behandlingar. Eftersom jag är ensam med barnen börjar jag bli rädd för hur f**n jag ska orka egentligen.... Visst, barnens pappa bor inte så långt härifrån, men med hans arbetstider funkar det inte att barnen bor hos honom på vardagarna. Annars hade det varit bra, om dom kunde flytta till sin pappa det kommande halvåret när jag får mina cellgifter. Inte för att jag vill bli av med dom, men för att jag troligtvis inte kommer att orka..... behöver fokusera 100% på mej själv, vet inte om jag kommer att klara av dom, alla läxor, musikskolan, och allt annat man måste göra när man har barn. Men på något sätt så måste det ju gå, hur jävligt det än är..... Tycker bara det är så jobbigt, jag kan inte koncentrera mej på barnen för att jag mår så dåligt, och jag kan inte koncentrera mej på mej själv för att barnen är här.... FAAN!!

Av Liselott - 11 februari 2011 08:11

på en bättre dag idag! Igår var jg helt apatisk, bara satt i soffan och stirrade in i daton hela dagen. Orkade knappt en gå på toa, vad jag än var tvungen att göra så var det såååååå jobbigt!! Gjorde ett par tappra försöka till att plugga lite, för att skingra tankarna, men det gick inte så bra...


Hoppas på en bättre idag idag! Att jag ska få lite plugg gjort, att jag ska kunna klara denna kursen i alla fall, innan det är dax att ta studieuppehåll. Hoppas vara klar med arbetet jag ska lämna in senast på söndag, så är det "bara" att plugga till tentan sen. Ska nog egentligen skriva ett arbete till, men jag har inte fått någon info om det, så jag skriter i det. Läraren är väl medveten om att jag skulle göra att grupparbeten på egen hand hemma. Men eftersom han inte har hört av sej, trots 2 påminnelser, så struntar jag i det.

Presentation


Den 21/12 2010, 32 år gammal, fick jag diagnosen bröstcancer. Operation, cellgifter, strålning och anti-hormonell behandling blev "domen". FRISK nu, och det tänker jag fortsätta vara. :)

The Essence Vitae Project

Att återfå balans och livsglädje

Några foton

  2014 05 03

 

2013 05 03

  2012 05 03

  2011 05 19

Min Insamling till Cancerfonden

Länkar

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards