To hell and back

Alla inlägg den 3 januari 2011

Av Liselott - 3 januari 2011 15:31

Ja, det känns så idag. Trots det totala kaos jag lever i så känns det ändå som att mycket har fallit på plats idag, saker och ting löser sej på det sätt som går.. Fick tag på en sköterska på dagkirurgen i morse. Nu verkar det som att jag kan få operationstid den 12:e istället för den 17:e som jag fick besked om förra veckan. Herre gud, att jag inte bröt ihop totalt när dom sa den 17:e.... Skulle inte fixa att vänta så länge, orkar inte!! Men som sagt, det lutar åt den 12:e. Är inte helt 100% säkert än, men vi får se.. Har också fått koll på hur jag ska göra med skolan om jag nu skulle få för mej att jag vill ta studieuppehåll första halvan av terminen, har fått koll på CSN också. Nu har jag ju ändrat mej och tänker inte ta studieuppehåll. Men sen vet man ju aldrig, jag kanske mår så dåligt efter operationen att jag inte orkar plugga alls. Men som det känns i dagsläget kommer jag plugga det jag orkar, utan alltför höga krav på mej själv. Till på köpet så jag min kära särbo varit på vårdcentralen och fått hjälp med sömntabletter. Han sover så gräsligt dåligt, ofta nästan ingenting på nätterna. Han har ju lika mycket oro, tankar och funderingar som jag. Men nu har han som sagt fått sömntabletter, samma sort som jag fick på bröstmottagningen. Han behöver ju också kunna sova, det är väldans viktigt om vi ska kunna stötta varandra genom den här krisen och det vi står inför. Hualigen, kan inte någon väcka mej ur mardrömmen????? Men ändå.... trots mardröm och kaos, idag är det en ganska bra dag. Än så länge, bör väl tilläggas....   

Presentation


Den 21/12 2010, 32 år gammal, fick jag diagnosen bröstcancer. Operation, cellgifter, strålning och anti-hormonell behandling blev "domen". FRISK nu, och det tänker jag fortsätta vara. :)

The Essence Vitae Project

Att återfå balans och livsglädje

Några foton

  2014 05 03

 

2013 05 03

  2012 05 03

  2011 05 19

Min Insamling till Cancerfonden

Länkar

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards